چشم ،گوش ، حلق و بینی (مراقبت و درمان)

آشنایی با بیماری ها ، مراقبت و درمان از چشم ،گوش ، حلق و بینی

چشم ،گوش ، حلق و بینی (مراقبت و درمان)

آشنایی با بیماری ها ، مراقبت و درمان از چشم ،گوش ، حلق و بینی

  • ۰
  • ۰

جراحی بینی

عمل بینی دارای ویژگی‌های متعددی می‌باشد . بیشترین مزیت جراحی بینی در رفع نواقص و آسیب‌های اجتماعی است. البته این جراحی دارای معایبی نیز می‌باشد .به صورت کلی آنچه در رابطه با جراحی کردن بینی درگذشته اتفاق افتاده با آنچه امروزه اتفاق می‌افتد بسیار متفاوت می‌باشد . عمل بینی یا همان جراحی بینی هزاران سال پیش در هند صورت می‌ گرفته است و مردمان آن زمان از پوست پیشانی خود برای ترمیم پوست بینی استفاده می‌کردند . البته این کار زمانی اتفاق می‌ افتاد که نوک بینی را جهت مجازات می‌بریدند و اطباء ناچار می‌شدند از این عمل برای ترمیم آن استفاده نمایند .اولین جراحی‌های بینی مربوط به قرن ۱۶ است که یک جراح ایتالیایی چنین عملی را به انجام رساند  .بعد از آن جراحان آلمانی اقدام به رینوپلاستی نمودند . فرد جوانی که اقدام به ترک اجتماع به دلیل بزرگ بودن بینی‌اش کرده بود را با جراحی و کوچک کردن بینی او به جامعه برگرداند .شایان ذکر است که تمامی اقدامات اولیه که با نام عمل کردن بینی در اوایل این عمل صورت می‌گرفته است ، بیشتر حکم جراحی ترمیمی بینی را داشته است و جراحی بینی به شکل امروزی مربوط به سال‌ های اخیر در جهان و مخصوصاً ایران می‌باشد .

مزایای عمل بینی
معمولاً عمل دماغ توسط افرادی اتفاق می‌ افتد که یا از شکل بینی خود رضایت ندارند یا تمایل دارند که بینی خود را جراحی نمایند تا بتوانند در اجتماع حاضر شوند . البته دسته دیگری نیز برای برطرف نمودن معایب بینی و صورت خود عمل می کنند .

از مزیت‌های بسیار مهم در این جراحی که توسط متخصصین حلق و بینی و یا جراحان پلاستیک اتفاق می‌افتد برای اصلاح مشکلات تنفسی و یا آسیب و نواقص مادرزادی است .

البته نمی‌توان از ویژگی‌ های مهم جراحی بینی گذشت . این عامل نیز از ویژگی‌ها و مزایای بارز جراحی بینی به‌ حساب می‌آید. از دیگر مزیت‌ های عمل دماغ می‌توان به افزایش اعتماد به‌ نفس در میان مردم اشاره نمود . بسیاری از افراد بنا بر نواقصی که در بینی خود مشاهده می‌نمایند کمتر در اجتماع حضور می‌یابند .

از این رو کمتر در میان مسائل و تنش‌ های اجتماعی قرار می‌گیرند و این موضوع باعث عدم پیشرفت اجتماعی آنها می‌شود . با یک عمل زیبایی بر روی بینی می‌توان این مشکل بزرگ را برطرف نمود .

معایب جراحی بینی
عمل رینوپلاستی دارای عوارضی است که اصطلاحاً به آن معایب جراحی گفته می‌شود . البته بسیاری از جراحی‌ ها دارای عوارض می‌باشند و جراحی بینی نیز از این قاعده مستثنی نیست . آسیب‌ها و همچنین باریک شدن نوک بینی و بالا رفتن ناهنجار نوک بینی از معایب بزرگ جراحی بینی به شمار می‌رود .

البته آسیب‌ هایی که به پوست بینی می‌ رسد یا کوچک شدن بیش‌ از حد پره‌ های بینی را می‌توان جزء موارد دیگر معایب بینی دانست .

البته با توجه به چگونگی جراحی بینی توسط بهترین جراح زیبایی بینی ، می‌توان به میزان کمتر و یا بیشتر معایب این جراحی اشاره نمود . به‌ صورت کلی چند عامل باعث بالا رفتن عوامل معایب بینی می‌شود ، ازجمله عدم مراجعه به پزشک مناسب و یا عدم حضور در کلینیک و یا بیمارستان مجهز را می‌توان از این عوامل دانست.

به‌ صورت کلی هرساله از معایب عمل دماغ کاسته می‌شود ، به دلیل اینکه از ابزارهای مناسب جهت این جراحی استفاده می‌گردد .

 روش های مختلف عمل کردن بینی و نتایج آن
جراحی بینی به دو روش باز و بسته انجام می شود و روش باز بیشتر مورد انتخاب جراحان  و پزشکان قرار می گیرد.

عمل کردن بینی از جمله جراحی هایی به شمار می آید که در سالهای اخیر بسیار زیاد شده است و بیشتر این جراحی به دلایل زیبایی صورت می پذیرد به طوری که می توان گفت تعداد عمل جراحی بینی مردان با خانم ها یکسان و برابر می باشد .رینوپلاستی به دو صورت انجام می شود؛ که به نام روش باز و بسته عمل بیی می نامند.
انتخاب و ترجیح نوع عمل جراحی بینی به عهده خود بیمار می باشد اما بیشتر جراحی های بینی به صورت باز انجام می گیرد و مواردی در انتخاب و استفاده از روش باز وجود دارد از این موارد می توان به عمل جراحی مجدد و عمل بر روی بینی ای که فرم بینی اش در اثر تصادف قبلی از فرم خارج شده باشد اشاره نمود.

به هرحال جراحی  بینی به روش باز بهتر و مناسب تر می باشد و خطرات کمتری را نیز به دنبال دارد.

نتایج جراحی بینی
جراحی به روش بسته مزایایی خاص را به دنبال دارد در این روش عمل جراحی روی پوست برشی وجود ندارد و زمان عمل به این روش بیست دقیقه زودتر از روش باز تمام می شود و در این روش عمل جراحی ورم کمتر می باشد و نسبت به عمل باز ورم اطراف ناحیه زودتر برطرف می شود؛ اما با این حال روش باز در جراحی  بینی بیشتر ترجیح داده می شود زیرا در این روش احتمال غیر قرینگی کمتر می شود زیرا زیر دید مستقیم انجام می شود و قدرت مانور جراح و فضا برای کار کردن بیشتر می باشد .بعد از عمل جراحی باید تا مدتی به دستورات پزشک گوش داده و رعایت نمایید تا ورم و التهاب ناحیه مربوطه زودتر برطرف شود همچنین از برخورد ضربه در ماه اول بعد از جراحی بینی خودداری نمایید زیرا احتمال شکستگی و ایجاد مشکلات بزرگتر را به دنبال دارد .

  • ۹۸/۰۷/۱۰
  • احسان کاظمی

نظرات (۱)

  • آرمین جهانی
  • http://kingmusics.ir
    اینجا ثبت نام کن موزیک هاتو به اشتراک بگذارید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی